jul hit och jul dit

alla pratar om julen! överallt hör man snack om lucia, julklappar, julkänslor och allt vad det heter. julgranar säljs utanför affärerna och julsångerna har redan börjat komma ut ur högtalarna. är det bara jag som tycker det är långt kvar till jul? det är november och min mormor har tjatat på mig varje gång jag pratat med henne i två veckors tid om att jag måste komma och klä hennes julgran! senast på söndag ska den vara uppe. herregud! så nu vet du vad vi har framför oss i veckan jessica... vem fan sätter upp en julgran innan första advent?!

jag tycker verkligen inte det känns som om julen närmar sig i alla fall. det var ju precis sommarlov! tiden måste ha sprungit iväg. men för att trotsa alla julgalna människor, så har jag ätit jordgubbar idag. JORDGUBBAR! ljuvligt gott. jag njöt till fullo av varenda tugga och blev lite smått ledsen när litern tog slut.

jag håller kvar sommartankarna så länge jag bara kan. tänker jag på värme så inbillar jag mig att jag blir lite varmare själv. för det är helt sjukt vad det är kallt ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0