underbara tisdagsmorgon

Min dag började strålande idag... Halv 6 vaknade jag av att ciders morrhår kittlade mig i näsan. Fem minuter senare ringde klockan, vilket betydde att det var dags att gå upp. När jag senare skulle cykla till tåget så upptäckte jag att det spöregnade ute. Och då menar jag verkligen spöregnade! Himlen hade öppnat sig helt och jag kom att tänka på hur en blöt dunjacka luktar. Inte jättegott. Därför tog jag istället min regnjacka och tyckte att jag var lite klokare än vanligt. Den känslan höll inte i sig länge. När jag hade kommit halvvägs ner för bellevuebacken slog det mig att min plånbok låg i jackfickan på den jackan som hängde kvar där hemma. I plånboken låg mitt tågkort. Det fanns alltså inget att be för, jag var tvungen att vända hem igen för att hämta plånkan. Låt mig påminna er om att det regnade ute. Jag var dyngsur från topp till tå, trots att jag inte hade varit ute särskilt länge. I alla fall, kvickt som attan begav jag mig hemåt igen. När jag kom innanför dörren var jag helt slut. Mamma konstaterade att jag aldrig skulle hinna till stationen på cykel och erbjöd
sig därför att köra mig dit. Vi sprang ut till bilen och körde iväg. Klockan hade hunnit bli 07.07. Tåget skulle gå 07.08. Mamma fick idén att vi skulle "raca" med tåget till svarte, eftersom vi uppenbarligen inte skulle hinna till stationen i ystad på en minut. Sagt och gjort, mamma fick upp farten och hoppet steg. Kanske skulle vi hinna. En bit innan svarte susade tåget förbi oss på höger sida och rallymamma ökade farten ytterligare. Hon svängde in på stationen, jag kastade mig ur bilen, sprang mot tåget och... jag hann! Stressad och dyngsur satt jag sen på tåget och försökte varva ner. Sen var vi framme i Malmö och det var dags för dagens föreläsningar. Då fick vi reda på att den andra föreläsningen var inställd och att vi skulle sluta redan klockan 10. Ja, ni läste rätt. Jag jagade tåget till svarte för att åka in till malmö och gå på EN jäkla lektion. Men jag är inte bitter, nejdå.

Kommentarer
Postat av: malin

:D Ja just därför jag inte gillar morgonen:P hoppas du lärde dig nått på lektionen iaf!

kram

2008-12-02 @ 19:05:09
URL: http://malinslife.blogspot.com
Postat av: Jennie

hahhhaahha :P

2008-12-03 @ 20:46:46
URL: http://jenny-junechild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0