manus

sitter just nu på en lektion i textkommunikation och skriver ett manus. har dock fastnat för tillfället... ni har kanske något tips på hur jag ska fortsätta? riktigt rolig uppgift faktiskt, inte ofta man får skriva precis vad som helst i ett skolarbete ;)

PERSONER

Eva, Servitris, Stefans sambo

Stefan, Läkare, Evas sambo

Håkan, Evas hemliga älskare

Besökare, alla resenärer som befinner sig på flygplatsen


SCENERI

Eva och Stefan befinner sig på Sturups flygplats. De ska resa till Rhodos på en kärlekssemester, de planerar att förlova sig där. Precis efter att de har checkat in, kommer en mycket upprörd man framrusande till dem. Det är Håkan, en man som Eva har vänsterprasslat med...


   Håkan. (rusar fram mot Eva och Stefan, röd i ansiktet av vrede; skriker ut sin ilska, så att alla Sturups besökare hör.) Vad lägligt att du också ska ut och resa, jag har försökt få tag på dig hur länge som helst. Du har gett mig Klamydia din jävla slampa!

  

   Eva. (sneglar nervöst på Stefan och alla besökare, som förvånat vänt sig om för att bevittna uppståndelsen; vänder sig sedan om mot Håkan igen.) Håkan, för Guds skull, var lite diskret!


   Stefan. (ser väldigt oförstående och chockad ut) Känner du den här mannen Eva? 


   Eva. (tittar på Stefan och suckar förtvivlat; tar tag i Håkans arm och för honom en bit bort, ger honom sedan en bedjande blick.) Håkan, vi måste sluta med det här. Jag ska förlova mig med Stefan och jag har redan gjort det klart för dig att jag inte vill träffa dig fler gånger, det är därför jag inte har svarat på dina samtal. (Evas blick hårdnar och hennes röst blir kall.) För övrigt har jag verkligen inte gett dig Klamydia, det måste du ha fått av någon annan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0