halloween

Vi hade höstfest på förskolan idag. Det gröptes ur pumpor och sattes ljus i dem. I taket hängde spöken och bordsdekorationen var orange. Helt traditionsenligt. Barnen fick målat spindelnät och pumpor i ansiktena och jag skulle ju inte vara sämre, så jag fick ett spöke målat på vänstra kinden. Det var såklart inte förrän jag kom innanför ytterdörren där hemma som jag kom på att jag glömt tvätta bort spöket innan jag slutade för dagen... Inte konstigt att busschauffören tittade konstigt på mig!

Men i alla fall. Slutade halv 3 idag och bussen gick inte hem förrän klockan 4. Vad fan gör man ensam i Abbekås i 1½ timme? Jag gick en lång runda, sen satte jag mig på stranden och filosoferade om livets ljuspunkter och gråzoner. Solen sken, så jag var nöjd. Nåja, inte helt nöjd kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0