Lill-lördag

Man ska inte underskatta sockrets inverkan på en. Jag har försökt börja på mitt examinationsarbete hela dagen, men eftersom jag inte kunnat komma på någon bra inledning så har jag inte orkat börja skriva. Inspirationen har liksom inte  funnits där.
Efter några timmars funderande kom jag dock fram till att om jag ska orka ta tag i skrivandet, så måste jag ha godis! Sagt och gjort. Jag körde och köpte en stor påse och satte tänderna i den första godisbiten redan på parkeringen - och VIPS, så hade jag helt plötsligt hela inledningen i huvudet! Jag hann knappt svälja lakritsen förrän jag hade kommit på flera meningar.
Vem var det som sa att godis är onyttigt? Min dag är räddad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0