Gubbafotboll

Min morbror lockade med gubbafotboll igår och det lät ju kul så jag, Martin och Peter åkte till idrottsplatsen för att lira lite. Mamma och pappa satt som hejarklack bredvid planen och åt godis. När vi kom fram upptäckte vi att motståndarlaget nästan bara bestod av ungdomar som sprutade av energi. Efter 10 minuter av matchen kände jag mig döende och sneglade trånande bort mot godispåsen... Fullföljde matchen med nöd och näppe. Hade förberett mig på gubbafotboll för tusan! Och de få gubbar som faktiskt spelade, hade mycket MYCKET bättre kondition än mig. Vilket wake-up call, får kanske göra någonting åt detta. Kanske.

Idag är det träningsvärk på konstiga ställen och solning i trädgården som gäller. Det borde vara sommar året runt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0