Robinson-liv

Då är man tillbaka från lägret i Raftarp. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva dagarna där. En väldigt kul upplevelse där man lärde känna nya människor, men jag hade inte velat göra om det. I alla fall inte när det regnar, haglar, snöar och är minusgrader. De gånger solen tittade fram sken alla upp och humöret blev på topp, men när den försvann så började man sura och längtade in.

Lägret ingår i kursen Utomhuspedagogik och vi var alltså utomhus dygnet runt måndag-torsdag, lagade mat i stormkök och sov i egenbyggda vindskydd i skogen, bland vildsvin och älgar bl.a. Ville man gå på toaletten under natten så fick man gå ungefär 400 meter med ficklampa genom skogen för att komma till en toalett. Rätt läskigt ändå... Folket i min grupp var rädda för att stöta på vildsvinen, själv var jag rädd för att det skulle hoppa fram en mördare.

Duscha kunde vi inte göra under de 4 dagarna, så man luktade fräscht och så. Även mysigt att diska i svart vatten som det flyter barr och mossa i. Men jag har nog blivit lite botad från min äckelmagadhet? Lite skit rensar magen. För att sammanfatta det hela: Om dagarna hade vi aktiviteter som paddla kanot, lektioner ute i naturen, gissa bajset o.s.v. Nu vet jag hur man ser om en ekorre är vänster- eller högerhänt och hur man inte ska göra när man paddlar. Om kvällarna satt vi framför "the-big-mother-fucking-one-time-at-band-camp-fire", grillade marshmallows, pratade om vad vi skulle äta när vi kom hem och hade mys. Om nätterna frös vi rövarna av oss, störde oss på hackspettarna och undrade om vi skulle överleva.

Helt klart ett minne för livet, gillar att få nya erfarenheter och upplevelser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0