mail på villovägar

Ett medelålders par i Pajala längtar en kall vinter till värmen på Mallorca, där de gifte sig för tjugo år sedan. Mannen åker av olika skäl ner dagen före hustrun. När han checkat in på hotellet upptäcker han att hotellrummet har dator och internet. Han beslutar sig för att skicka ett mejl till hustrun. Han stavar tyvärr mejladressen fel och i cyberrymden betyder det att mejlet har hamnat hos någon annan... I detta fall hos en prästänka i Sörmland, som just kommit hem från makens begravning. Sonen finner henne avsvimmad vid datorn och läser följande på skärmen:
Till min älskade hustru. Jag har precis kommit fram. Jag förstår att du är förvånad över att höra från mig, men de har datorer här numera och jag ville passa på att mejla dig. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att få träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min.
P.S. Det är djävligt hett här nere ... D.S

Kommentarer
Postat av: maria

HAHAHAHAHA fy fan vad bra!! xD



rofl

2008-10-18 @ 23:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0