Smärta

Jag var nog lite snabb med min bedömning av gårdagen när jag skrev det inlägget igår. Jag skrev att dagen hade blivit riktigt fin, trots morgonens missöde. Men det visade sig att dagen skulle sluta lika illa som den hade börjat. Hade huvudvärk på eftermiddagen, men tog ingen tablett för jag tänkte att det går nog över snart. Tji så fel jag hade. Värken bara ökade och ökade, så på kvällen fick jag ta en Panodil för att lindra smärtan. Men inte tusan lindrade den någon smärta. Det blev värre och jag insåg att jag var på väg att få migrän, så jag tog en Eeze istället. Dessa har alltid hjälpt mig jättebra när jag haft migrän och smärtan har gått över fort. Men inte denna gången nej. Jag försökte sova, men det gick inte eftersom huvudet bultade värre än någonsin. Efter mer än en halvtimme och med ökande värk hela tiden, förstod jag att tabletten inte hade hjälpt. (snabbtänkt, jag vet...) Så då tog jag en till. Fast då hade det gått så långt att jag mådde väldigt illa. Sprang in på toa och körde porslinsbussen några minuter. Spagetti och köttfärssås, toblerone och äpple - jag fick nog inte behålla någonting. Fast det var kanske överflödig information.

Anyways, jag överlevde natten (med nöd och näppe). "Kanske har jag fått en hjärntumör nu ändå..." en tanke som flyger runt i mitt huvud varje gång jag får migrän, vilket händer allt oftare nu för tiden. En smula hypokondri kanske. Men man vet ju aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0