torsdagmorgon

Härlig morgon. Bestämde mig för att ta sovmorgon idag, eftersom jag såg att vår första lektion leddes av världens mest förvirrade lärare som inte har gett en enda givande lektion än så länge. Och hon ska jobba på Malmö Högskola för att UTBILDA lärare. Säger inte mer än så. I alla fall, sovmorgon! Satt och käkade frukost och läste tidningen hur länge som helst, drack te och lyssnade på rix morgonzoo. Radion är nästan det bästa med Kristianstad, ingen Radio Active med söndagsdansen här inte. Riktigt härligt att starta dagen med morrongänget :) 

Igår kom avfuktarkillarna hit igen för att kolla om fukten i väggarna var borta. Det var den, förutom på en vägg. Så de plockade ner spegeln som hängde där och vad fanns under? Jo, mögel på väggen. Sen började de riva ner tapeterna också. Så jag antar att vi får tapetsera om i hallen också nu. Får se det positivt :) Avfuktaren står fortfarande kvar och väsnas dock, förhoppningsvis kommer de och hämtar den på fredag så att jag kan få lite ro till tentaplugg i helgen. Mattetenta på onsdag nämligen. Matte. Jag trodde att jag och matteprov var ett avslutat kapitel, men det har numera blivit obligatoriskt att kunna lösa ekvationer o.s.v när man ska jobba som förskollärare med 1-5 åringar. Loooovely.

Kommentarer
Postat av: Lina

Var det möjligtvis lösthe i koppen?! :)

2010-03-18 @ 19:53:34
Postat av: Lina

Var det möjligtvis lösthe i koppen? ;)

2010-03-18 @ 19:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0