förkylning

Det är fredag och här sitter jag med världens förkylning. Eller okej, så farligt är det kanske inte. Men ibland kan man faktiskt inbilla sig att saker är värre än vad de egentligen är. Jag kom till exempel att tänka på ett TV-program som jag såg för några månader sedan. I det programmet var det en kvinna som dog helt plötsligt, utan att man visste varför. Under obduktionen såg man dock att dödsorsaken var någon slags hjärnsjukdom, jag kommer inte ihåg vilken. Kvinnan hade alltså haft en hjärnsjukdom och ingen i hennes omgivning hade sett några sympton alls på att hon var sjuk. Hon hade nog inte själv märkt något annorlunda iheller, för hon hade inte pratat med sin man om att hon kände sig konstig. Det enda kvinnans man kunde säga var att hon hade haft en förkylning precis innan hon dog. Större problem än så hade hon inte haft. Då visade det sig att hennes förkylning inte var en förkylning, utan det var vätska som hade runnit från hennes hjärna och ut genom näsborrarna! 

Är det konstigt att man blir lite nojig...

Kommentarer
Postat av: Jennie

hypokondriker

2008-12-06 @ 19:40:44
URL: http://jenny-junechild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0