Min lediga dag blev inte så ledig.

Idag hade jag denna veckans ända lediga dag. Skulle städa hos en gammal dama under en timmes tid i morse och efter det hade jag bara tänkt ta det lugnt, slappna av med lite musik och tv-tittande - och vila lite, eftersom jag varit väldigt trött och stressad den senaste tiden. Men tji fick jag! Klockan 8 ringde mobilen och väckte mig. En förskola i Skivarp ville att jag skulle vikariera där idag och jag tackade naturligtvis Ja eftersom jag var ledig. Sen blev det stress stress stress. Kom på att jag inte är särskilt välorienterad i Skivarp och hade ingen aning om var förskolan låg... Smart. Fick ringa runder och be om vägbeskrivningar, äta frukost, göra lunch att ta med, klä på mig, göra mig iordning och samla ihop allt jag skulle ha med mig på tjugo minuter. Sen körde jag till tanten för att städa och då stötte jag på ytterligare problem. För det första så hittade jag ingen parkeringsplats, så jag fick köra runder och leta hur länge som helst. Det är inte kul när man är stressad. För det andra så hade tanten såklart glömt att jag skulle komma idag, så hon släppte inte in mig! Nåja, efter 10 minuters ringande på dörrklockan öppnade hon äntligen dörren. Då ville hon att jag skulle handla lite till henne och det gör jag gärna, så jag körde till Hemköp och samlade ihop varorna i en hast. Och när jag kom tillbaka igen, vem fan hade då snott min parkeringsplats om inte Mattias? Det ska han få höra... ;) Fick köra runder och leta igen!

Nu ska jag inte klaga mer, för resten av dagen flöt på rätt bra. Trevlig personal och härliga barn på förskolan. Trivdes jättebra, så jag hoppas att de ringer fler gånger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0