Regn

Jag hade ju kunnat få en bättre start på dagen imorse... När jag cyklade till bussen vid 7 så passade himlen på att öppna sig helt. Det fullkomligt vräkte ner! Jag var dyngsur redan innan jag hunnit lämna Spenatgatans parkering. När jag kom fram till busshållsplatsen så droppade inte vattnet av mig - det RANN av mig. Hade jag tagit av mig jeansen och vridit om dem, så hade jag säkert kunnat fylla ett helt badkar med vatten. Okej, det var kanske en smärre underdrift, men det var i alla fall så det kändes!

När jag kom fram till Abbekås så fick jag låna ett par regnbyxor av Marlene, som jag hade på mig resten av dagen, trots att vi var inomhus. Jeansen hängde jag in i torkskåpet. Så jag blev torr och varm ändå tillslut, det trodde jag inte. Slutet gott allting gott.

När regnet kletade ut mascaran i hela ansiktet på mig så kändes det dock som att det skulle bli en riktig pain-in-the-ass-dag. Men det blev det som tur var inte! Det blev tvärtom - en riktigt fin dag. Han där uppe fick kanske dåligt samvete...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0