Grabben i kuvösen bredvid

Var på en helt otrolig föreläsning i skolan häromdagen. Ena stunden skrattade man så att det gjorde ont i magen och bara en liten stund senare blev man alldeles tårögd. Det var mannen på bilden nedan som föreläste. Jonas Helgesson heter han och han är funktionshindrad. Föreläsningen handlade om hans liv som funktionshindrad och han sa så många kloka saker att jag knappt kunde sova på kvällen, för jag kunde inte sluta tänka på allt han sagt. En föreläsning som berörde och som jag kommer minnas länge! (till skillnad från alla andra föreläsningar jag är på... när jag går ut från salen har jag redan glömt vad den handlade om).

När jag kom hem från skolan beställde jag en bok som Jonas skrivit. "Grabben i kuvösen bredvid" heter den och jag hoppas på att få den imorgon :) Härligt med en människa som har en så fantastisk inställning till livet, min nya förebild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0