Humor!

Kärlek till Rix morgon zoo som ser till att man får en bra start på dagen!

Gert Fylking och Robert Aschberg är som bekant på väg till Ystad nu, efter att ha liftat genom hela Sverige (mustasch-kampen). Rix morgon zoo ringer till Fylking (som alla andra fredagar) och frågar hur det går, när de beräknas vara framme osv. Fylking berättar att de åker buss i Skåne just nu och sen börjar han berätta om några personer han suttit och tittat på i bussen. Två skånska killar och en engelsk dam. Damen hade suttit och tittat på den ena killen jättelänge och när killen sedan gick av bussen, så sa damen till den andra killen: What a handsome face. Och då svarar killen: Nej de va jao, på bred skånska.

När Fylking berättat detta så hör man hur han och Aschberg brister ut i skratt i telefonluren. De tre som är med i Rix morgon zoo är däremot helt tysta, tills någon av de säger lite eftertänksamt: okeej.... den var klurig..? Sofia Wistam påpekar att det är tur att Gert och Robban snart är klara med den här liftar-resan, eftersom de verkar ha spenderat alldeles för lång tid tillsammans.

Jag fattade inte heller det roliga först, så jag mumlade "what a handsome face" för mig själv och tog en tugga till av mackan som jag satt och åt på. Sen fattade jag vad Fylking hade skrattat åt och satte mackan i halsen.

What a handsome face! (var det han som fes?)
Nej de va jao!

Fan vilken torr humor man har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0